Site Loader

Rower stacjonarny jest jednym z najpopularniejszych sprzętów w domowej siłowni. Zajmuje niewiele miejsca, więc decydują się na niego również osoby mieszkające w kawalerkach i dysponujące niewielką przestrzenią. Trening wykonywany na rowerze stacjonarnym pozwala w niedługim czasie poprawić kondycję i spalić kalorie. Jakie jeszcze zalety posiada rower stacjonarny i dlaczego warto na nim ćwiczyć?

Zalety treningu na rowerze stacjonarny?

Wykonywanie treningu w domu na rowerze stacjonarnym przynosi wiele zdrowotnych korzyści. Oprócz tego, że ćwiczenia na rowerze potrafią spalić sporą ilość kalorii, to ten rodzaj wysiłku znacząco poprawia pracę serca. Systematyczne pedałowanie na rowerku stacjonarnym wzmacnia mięśnie nóg, szczególnie łydek, ale to nie wszystko! Wykonywanie ćwiczeń na rowerze angażuje także mięśnie pośladkowe, mięśnie brzucha oraz ramion. Taki trening nie jest również obojętny dla naszych stawów. Zwiększa ich mobilność, co minimalizuje ryzyko urazów i nadwyrężeń. Systematyczne ćwiczenia na stacjonarnym rowerze pozwalają wysmuklić sylwetkę i zrzucić nadprogramowe kilogramy. Najlepsze efekty przyniesie trening połączony ze zdrową dietą bazującą na nieprzetworzonych produktach.

Ile kalorii spala trening na rowerze stacjonarnym?

Godzina treningu na stacjonarnym rowerku pozwala spalić nawet 500 kalorii. Ich ilość zależy głównie od intensywności ćwiczeń, którą można dowolnie modyfikować. Rowery pozwalają na manualne ustawienie oporu, co sprawia, że trening może być naprawdę intensywny i mocniej angażujący wszystkie mięśnie. Plusem treningu na rowerze stacjonarnym jest możliwość ćwiczenia o dowolnej porze dnia, niezależnie od pogody. Urządzenie jest ciche, więc trening można zaplanować nawet w nocy!

Komu poleca się trening na rowerze stacjonarnym?

Rower stacjonarny to doskonałe urządzenie dla każdej aktywnej osoby, ale także chcącej zacząć przygodę z aktywnością fizyczną. Początkujący mogą postawić na trening ukierunkowany na przyzwyczajenie mięśni do ruchu i z biegiem czasu zwiększać intensywność ćwiczeń. Profesjonaliści z kolei mogą praktykować trening interwałowy. Polega na stosowaniu podczas ciężkiego wysiłku krótkich przerw, podczas których wykonywane są cykle o niższej intensywności. Wysiłek na rowerze pozwala wzmocnić kondycję i przygotować się pasjonatom kolarstwa do maratonów rowerowych. Rower to polecany sprzęt dla seniorów, którzy chcą zadbać o swoje zdrowie, a przede wszystkim stawy. Trening w domu można wykonywać, słuchając ulubionej muzyki, bądź oglądać film, co sprawia, że czas spędzony na rowerze stacjonarnym mija w mgnieniu oka. 

Post Author: Daniel