Site Loader

Trening na rowerku stacjonarnym to znakomity sposób, aby spalić namiarowe kalorie oraz ładnie wyrzeźbić sylwetkę. Aby jednak był on skuteczny, musi być przeprowadzony w odpowiedni sposób. Efektywność treningu zależy od co najmniej kilku czynników. Przyjrzyjmy się więc, co jest niezbędne, aby rower stacjonarny zapewnił nam efekty, jakich oczekujemy.

Właściwy początek — odpowiednie ubranie oraz rozgrzewka

Zanim zaczniemy trening, warto zadbać o prawidłowo dobraną odzież. Ubranie sportowe przeznaczone do treningu na rowerze stacjonarnym powinno być oddychające oraz zdecydowanie nie może krępować naszych ruchów. Z drugiej strony nie może być też zbyt luźne, aby nie przeszkadzać w swobodnym wykonywaniu ruchów. Pamiętajmy też, żeby nie ubierać się zbyt grubo, szczególnie że zazwyczaj trening prowadzimy w zamkniętym pomieszczeniu, gdzie jest dość ciepło.

Następnym bardzo ważnym aspektem, którego nie można pominąć, trenując na rowerze stacjonarnym, jest rozgrzewka. Przed przystąpieniem do ćwiczeń rozgrzejmy dobrze wszystkie mięśnie i przygotujmy całe ciało do aktywności. Pozwoli nam to uniknąć kontuzji, które często zdarzają się, gdy mięśnie nie są odpowiednio przygotowane do wysiłku.

Właściwie dobrana intensywność treningu. Czy to jedyny klucz do sukcesu?

Odpowiednio dobrana intensywność treningu jest oczywiście bardzo ważnym parametrem, który decyduje o tym, czy aktywność fizyczna przyniesie pożądane przez nas efekty, czy nie. Nie jest jednak jedynym czynnikiem. Równie ważna jak intensywność treningu jest jego systematyczność. Nie warto trenować codziennie, ponieważ mięśnie potrzebują czasu na regenerację i odpoczynek. Wg specjalistów optymalnie jest trenować co drugi dzień. Wtedy z całą pewnością po pewnym czasie zobaczymy efekty. Sam trening to niestety nie wszystko. Aby poprawić wygląd naszego ciała, potrzebna jest również odpowiednio skomponowana dieta. To właśnie połączenie diety oraz treningu zapewnia najbardziej spektakularne efekty.

A może trening interwałowy?

Rower stacjonarny oferuje różne możliwości treningu. Jednym z najpopularniejszych jest trening interwałowy. Trening interwałowy to forma aktywności polegająca na naprzemiennym wykonywaniu krótkich serii o wysokiej intensywności oraz dłuższych serii o intensywności niskiej.  Serie o wysokiej aktywności to te, w których nasze tętno dochodzi do około 80% tętna maksymalnego. Podczas serii odpoczynku tętno może spać do 60-70%. Długość serii dobieramy indywidualnie. Zazwyczaj podczas treningu dany interwał powtarza się 6 do 8 razy, 

Post Author: Daniel